Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ел. стъкла

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с ел. стъкла

    Понеже не знам дали е нормално, пък не намерих нищо по темата във форума да питам: когато стъклото на пасажерската врата е смъкнато и натисна копчето да го вдигна почти всеки път засяда по средата и трябва да пусна копчето и да го натисна пак. Това не се случва на останалите врати. Питам, за да имам едно на ум ако е тръгнало да си заминава, знам че механизма никак не е евтин и да не го тормозя много-много. Също на едната задна врата като се вдига стъклото пак някъде към средата и се усеща нещо като прескачане. Ако имате идеи/съвети - споделете Аз лично бих разглобил вратата да смажа моторчето, но механизма на стъклата не ми е ясен и не знам дали ще мога да сглобя всичко обратно - да не се наложи да заменя механизма на стъклата с отвертка...
    sigpic

  • #2
    Първоначално публикувано от hayho Покажи съобщение
    Понеже не знам дали е нормално, пък не намерих нищо по темата във форума да питам: когато стъклото на пасажерската врата е смъкнато и натисна копчето да го вдигна почти всеки път засяда по средата и трябва да пусна копчето и да го натисна пак. Това не се случва на останалите врати. Питам, за да имам едно на ум ако е тръгнало да си заминава, знам че механизма никак не е евтин и да не го тормозя много-много. Също на едната задна врата като се вдига стъклото пак някъде към средата и се усеща нещо като прескачане. Ако имате идеи/съвети - споделете Аз лично бих разглобил вратата да смажа моторчето, но механизма на стъклата не ми е ясен и не знам дали ще мога да сглобя всичко обратно - да не се наложи да заменя механизма на стъклата с отвертка...
    пробвай да видиш какво става кат подключиш комп ...., ако имаш. Там ще видиш товари ли се и колко
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
      пробвай да видиш какво става кат подключиш комп ...., ако имаш. Там ще видиш товари ли се и колко
      Майкооо за едно запецващо стъкло и комп ли ше подкачваме
      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
      sigpic
      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

      Comment


      • #4
        Ами нямам кабелче, чудя се дали да си взема, но на лаик като мен едва ли би свършило някаква полезна работа, освен да гледам разни цифри които в повечето случаи няма да знам какво означават. Проблема не ме притеснява чак толкова, въпроса беше ако някой се е сблъсквал с подобно нещо да сподели каква може да е причината и най-вече да знам има ли защо да се притеснявам или е нормално.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
          Майкооо за едно запецващо стъкло и комп ли ше подкачваме
          Що пък не, а?
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Механизма е моторче с ролка на която е намотано въженцето.Има една релса по която се движи пластмасов водач.Двата края на въженцето се кръстосват в него, като краищата имат имат кербовки и лягат в едни жлебчета.В горният край на релсата има ролка по която минава въженцето.Бронировката на въженцето в двата края има пластмасови профили с прорези, които служат за регулиране на обтягането.Целият механизъм се държи от три гайки на корпуса на моторчето и мисля една в горния край на релсата.Най лесно става като го свалиш.За целта трябва да докараш стъклото в почти долно положение, бъркаш зад него, по сридата на долния край има една пластмасова "пеперудка".Издърпваш я, след това внимателно се изважда стъклото от чопа.Този чоп е на обратната страна на пластмасовият водач и влиза в дупка на стъклото.Аз поне така го извадих.Трябва да внимаваш освободеното стъкло да не падне надолу и да ти заклещи пръста, пък и боли.След това трябва да освободиш още едно болтче което държи водача на предния край на стъклото.Така освободеното стъкло се завърта на 90 градуса и се изважда нагоре от вратата, като предварително трябва да махнеш и и лайстните с уплътненията.След туй вадиш целия механизъм и го оглеждаш.Ако въжето е било отпуснато има вероятност да не се е намотало правилно на ролката на механизма на моторчето.Отваря се внимателно, за да не би ти да го размотаеш.Намотаването е такова, че когато се върти, единия край се навива а другия се развива и обратно при реверс.Всъщност въженцето е сгънато посредата и двата края се навиват в жлебове на ролката с противоположни посоки.Ако е излязло от жлебовете не се навива правилно и в един момент опира в корпуса и действа като спирачка.Освен това при мене на задната врата се оказа нещо съвсем друго.Н корпуса на механизма има две болчета с вътрешен шестограм, които може би натягат някакви изключватели когато джама се отвори ли затвори да изключи моторчето.Кото тръгне моторчето допълнително опъва въженцето и това води до преждевременно изключване.С шестограм отпуснах единия и се оправи.На предната врата ми се беш счупил пластмасовия водач и го подмених.Намазах тънко с някаква синя грес, не много гъста не знам каква е един комшия ми услужи/.Това съм отстранявал по моята кола, може и други причини да има, има по знаещи колеги може да споделят.
            Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 22:15.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment

            Working...
            X